понеділок, 30 травня 2016 р.

Реалізація наступності між дошкільним навчальним закладом і початковою школою



Реалізація наступності між дошкільним навчальним закладом і початковою школою здійснюється як за змістом, так і за методами, прийомами, організаційними формами»- писав В.Сухомлинський. Ці слова стали девізом проведення районного семінару-практикуму для вихователів ДНЗ та вчителів початкових класів, який відбувся на базі Білогірського ДНЗ № 1 « Сонечко» за темою»Формування мовленнєвої особистості дитини як важлива запорука успішного навчання в школі». Даний семінар сприяв визначенню теоретико-методичних і практичних засад успішного формування мовної особистості дитини дошкільного віку, популяризації сучасних педагогічних технологій для формування мовної, мовленнєвої, комунікативної компетентності дошкільнят. Семінар відкрила завідувач даного закладу Рачок Т.О., яка у своєму виступі звернула увагу на питання реалізації наступності між дошкільною та початковою ланками освіти, яка набуває в педагогічній практиці особливої актуальності. Сьогодні, коли більшість дошкільнят мають проблеми в мовленнєвому розвитку, завдання вихователя постійно шукати нові й удосконалювати традиційні освітні технології навчання, створюючи власну ефективну систему роботу з дітьми. У практичному блоці семінару відвідано заняття з мовленнєвого розвитку з використанням морської тематики, яке провела вихователька Зубатіна М.В. Використовуючи інтерактивні вправи, метод багатоканальної діяльності, педагог сприяла інтелектуальному та мовленнєвому розвитку дітей. Інформаційно-комунікативні технології, сюрпризні моменти навчання підсилювали атмосферу доброзичливості, задоволення, емоційного комфорту, яка панувала протягом усієї роботи. Вчитель-логопед Бараболя С.М. запросила на корекційне заняття з елементами риторики та використання інтерактивних методів і прийомів. На даному занятті реалізувався принцип спеціальної освіти-принцип колекційної спрямованості при дотриманні триєдиного завдання. Протягом заняття з дітьми були проведені оздоровчі технології:пальчикова та артикуляційна гімнастика, логопедична розминка, мімічні вправи, міні-розминка для язика та дихальна вправа. Цьому слід зазначити, що під час занять діти були активними, емоційними. Педагоги показали високу результативність у роботі з дошкільниками. В ході семінару відбулася оригінальна, змістовна, цікава презентація музею закладу, яку провела практичний психолог В.О. Самойлович. Для учасників семінару завідуюча Рачок Т.О. провела екскурс в навчальні та ігрові , спальні кімнати, тематичні осередки, ознайомила з навчально-матеріальною базою закладу. Учасники семінару переконалися в тому, що колектив закладу спільно з батьківською громадськістю, Білогірською селищною радою, спонсорами провели велику роботу з оновлення, модернізації та збереження матеріально-технічного, навчально-методичного забезпечення дошкільного закладу щодо змістовного, естетичного оформлення групових приміщень, коридорів, осередків. І як сюрпризний момент, всі присутні отримали запрошення, на яскраву і цікаву виставу « Дюймовочка», яку підготувала вихователька Чуйко Т.М. разом зі своїми вихованцями середньої групи. У Виставі було використано спів, танцювальні номери, діалогічне мовлення. З великою майстерністю, оригінальністю Чуйко Т,М. виготовила декорації для вистави. Адже педагогічний колектив закладу впевнений, що театралізована діяльність приносить велику користь дітям- акторам, радість глядачеві, задоволення педагогам і батькам вихованців. Підводячи підсумки семінару, методист РМК Лосовська Н.А. відмітила, що сучасне бачення вирішення наступності полягає у створенні умов для реалізації в освітньому процесі ДНЗ і школи єдиної, динамічної, перспективної системи особистісного творчого зростання дитини. Починати навчання дітей зі школи без попереднього перебування у ДНЗ –це означає зводити будівлю на піску без фундаменту. Учасники семінару відзначили високий професійний рівень проведення семінару та ознайомилися з методичними рекомендаціями.
  




Немає коментарів:

Дописати коментар